top of page

Blogul unui geograf

Geografi din nou în deplasare: GeoTrip Dublu de 1 mai

În perioada 29 aprilie - 1 mai a avut loc o nouă ediție de GeoTrip. De data aceasta voluntarii au organizat o ediție dublă: atât culturală, cât și montană. Ediția culturală s-a desfășurat la Timișoara, fiind organizată cu ajutorul prietenilor de la GeoTim, iar pentru ediția montană au fost aleși munții Rarău.

Și de data aceasta domnul asistent universitar Bogdan Olariu a fost alături de studenți în ediția montană, iar pentru cea culturală, cercetătorul Ilie Rădoi, din cadrul Universității de Vest i-a ajutat pe studenți să descopere orașul. Astfel, studenții Facultății de Geografie, însoțiți de profesori au petrecut 3 zile pline de activități remarcabile.

Ne-am gândit că pentru această ediție culturală specială de 1 mai, cea mai potrivită destinație ar fi Timișoara, inima Banatului. Așa că am împachetat voia bună și răbdarea necesară unui drum de 10 ore cu trenul și am plecat să descoperim orașul Revoluției.

După mai multe peripeții, am ajuns în Timișoara și ne-am bucurat de o minunată plimbare pe râul Bega. Apoi, împreună cu domnul Ilie Rădoi, am plecat în plimbare prin centrul orașului și am aflat informații legate de stăpânirea otomană, legate de Revoluția de la 1989 și de arhitectura orașului.

Bineînțeles că nu puteam să vizităm Timișoara fără să ne întâlnim cu prietenii noștri de la GeoTim - EGEA Timișoara. Aceștia ne-au ținut un tur legat de perioada comunismului în concordanță cu un tur arhitectural al centrului orașului care ne-a arătat cât de frumos și plin de magie este orașul Timișoara. Ne face plăcere să lucrăm cu aceștia de fiecare dată când avem ocazia și așteptăm cu nerăbdare și alte oportunități de genul acesta.

Ziua de sâmbătă a reprezentat pentru geografi o zi plină de cultură, deoarece aceștia au fost și spectatori la piesa muzicală Bunbury sau Cum să fii onest, în cadrul Teatrului German de Stat din Timișoara. În ultima zi, înainte de plecare, participanții s-au întrecut în viteză prin oraș, aceștia fiind împărțiți în 4 echipe pentru a concura în cadrul GeoTrip Hunt-ului organizat de voluntarii ASG. Task-urile și provocările au adus distracția și voia bună în cadrul echipelor participante, iar aceștia au uitat de oboseală și de căldura din prima zi de mai.

Și pentru că părerile cele mai prețioase sunt luate din teren, am rugat-o pe Natalia Lupu, participantă în cadrul GeoTrip-ului de la Timișoara, să ne spună câte ceva despre experiența sa din acel weekend.

„Dacă sunteți studenți la geografie și sunteți pasionați de călătorii și drumeții, vă recomand cu mare căldură să mergeți în GeoTrip, pot spune că a fost o experiență de neuitat.
Motivele pentru care m-am înscris au fost: dorința de a revedea după 14 ani acest oraș superb, care și atunci m-a lăsat cu gura căscată și să-mi creez amintiri frumoase alături de prieteni, pentru că trecem prin cei mai frumoși ani din viața noastră, anii de studenție, pe care trebuie să-i prețuim și să-i trăim la maxim.
Cum v-am zis și mai sus, Timișoara este un oraș excepțional din foarte multe puncte de vedere. Pe lângă istoria și cultura foarte bogată, mai este și un oraș foarte curat, cu multe parcuri și oameni faini. Ce mi-a plăcut cel mai mult este că m-am simțit în siguranță, ceea ce nu se întâmplă în fiecare oraș, și faptul că este singurul oraș din România cu mijloc de transport naval. Chiar în prima zi de GeoTrip ne-am plimbat cu vaporașul și pot spune că m-a binedispus, după aproape 11 ore de mers cu trenul. Activitățile organizate de către voluntari (care sunt niște persoane super faine, cu o imaginație foarte bogată) au fost foarte complexe, combinând distracția cu educația. Este imposibil să te plictisești când ești într-un GeoTrip. Cel mai mult mi-a plăcut Treasure Hunt-ul, deoarece ne-a învățat ce înseamnă munca în echipă și ne-a scos din zona noastră de confort.
Dar dacă vă place mai mult natura și sunteți mai aventurieri, vă recomand GeoTrip-urile montane. Am participat și eu la Geotrip-ul de la Diham, organizat cu ocazia începerii anului universitar, și pot spune că mi-a plăcut. Foarte multe peisaje superbe și un traseu destul de ușor. Dar dacă ar fi să aleg dintre cel montan și cel cultural, l-aș alege pe cel cultural, deoarece mă simt mai comod și ador să cunosc cât mai multe despre orașul respectiv.
Cu siguranță aș mai veni în GeoTrip-uri pentru că sunt niște experiențe frumoase pe care nu ai cum să le uiți prea curând.”

Iar pentru cei pasionați de munte și drumeții, în partea opusă a țării s-a desfășurat ediția montană, în Munții Rarău. Aceasta a presupus, pe lângă drumeția mult așteptată, prezentarea stației meteorologice și un workshop realizat de domnul profesor Bogdan Olariu, despre cum se face un rucsac pentru munte și care sunt lucrurile de care avem nevoie pe munte.

Prima zi a presupus traseul din Câmpulung Moldovenesc până la Stațiunea de Cercetare și Practică Studențească „Ion Gugiuman”, unde participanții au fost cazați. Trenul spre Câmpulung Moldovenesc s-a dovedit a fi un loc unde participanții au reușit să se cunoască între ei, iar cazarea a fost foarte specială. Participanții au mărturisit că nu toți au ocazia să doarmă la o stație meteorologică în vârful muntelui, iar faptul că au fost cazați la stațiunea facultății din Iași este un punct forte al relației dintre două centre universitare diferite.

După traseul lung și obositor din prima zi, sâmbătă, studenții au avut parte de mai multe activități. Aceștia au mers pe Popii Raraului, Vârful Rarău, apoi pe Pietrele Doamnei unde a fost puțin mai dificil de urcat pentru că gheața încă persista, dar priveliștea și explicațiile domnului profesor i-a făcut pe participanți să uite de dificultatea traseului. Aceștia ne-au spus că a fost frumos dar solicitant, însă nu vor uita niciodată când au urcat și au văzut Pietrele Doamnei dintr-un loc ca acela.

Întorși la cazare, studenții au avut parte de o prezentare a stației meteorologice. Au fost prezentate instrumentele și a fost realizată o demonstrație despre cum se folosesc.

Următoarea activitate a constat în prezentarea domnului profesor despre bagajul pe care trebuie să îl avem pe munte. Acesta a explicat și demonstrat cum se face rucsacul pentru munte și care sunt lucrurile de care avem nevoie când plecăm într-o drumeție. Participanții au fost încântați de această activitate și au învățat și înțeles mai bine ce presupune o drumeție și bagajul pentru aceasta.

După terminarea activităților educative, a urmat o seară de socializare cu multe peripeții și amintiri frumoase. Au fost realizate jocuri de cunoaștere care au culminat cu muzica folk, fiind acompaniați la chitară de domnul care a susținut prezentarea stației meteorologice și care a fost foarte prietenos cu studenții.

Ziua a fost plină de activități și s-a terminat cu premierea participanților, mulțumiri pentru domnul profesor și speranțe că studenții s-au simțit bine și că vor mai participa la astfel de activități.

În ultima zi, duminică, a fost ales un traseu mai ușor și mai scurt pentru coborârea în Câmpulung Moldovenesc, apoi au urmat multe ore petrecute în tren până în București, dar care au trecut rapid povestind impresiile despre această experiență și jucând cărți.

În continuare, Vasile Adrian, student în anul I, ne-a spus câteva cuvinte despre aceste zile petrecute pe munte:

M-am înscris pentru că îmi place să călătoresc și să văd locuri noi. Îmi place să explorez natura iar cu părinții sau prietenii nu pot să o fac cum o fac cu cei din ASG.
Știam ca o sa fie și domnul Olariu și o să ne explice diverse lucruri. Este foarte interesant să îți explice cineva procesele din natura atunci când ești pe teren. Eu am participat și la o ediție de la Diham unde mi-au plăcut foarte mult explicațiile domnului profesor.
Mi-a plăcut foarte mult ziua de sâmbătă și faptul că am urcat până acolo sus, la Pietrele Doamnei. Peisajul a fost wooow. Voluntarii au fost super implicați, erau peste tot și încercau să ne ajute.
A fost interesant cursul despre cum să îți faci un rucsac pentru munte, nu am mai văzut ceva de genul acesta și de asemenea, mi s-a părut destul de interesantă și prezentarea stației meteorologice.

În cele trei zile, toți participanții, atât de la ediția culturală, cât și de la cea montană, au rămas cu multe amintiri, au cunoscut oameni noi și au învățat lucruri interesante în teren. Activitățile educative au fost îmbinate cu cele de socializare, iar studenții facultății s-au putut bucura de o nouă aplicație practică.

Și pentru că mai avem câteva vești apărute mai târziu, ultimul nostru GeoTrip cultural organizat la Craiova a participat la Geography Awareness Week în cadrul EGEA și a obținut locul al doilea în categoria Cel mai Creativ Eveniment. Ceea ce ne-a adus un tur ghidat gratuit în orașe precum Paris, Brest, Strasbourg, Reims, Aachen, Bonn, Heidelberg, Kiel, Salzburg, Milano, Nijmegen, Tartu, Zurich și Varșovia.

autor: echipa GeoTrip

Postări recomandate
Check back soon
Once posts are published, you’ll see them here.